fredag 5 april 2013

Bara en kvar!


 Jag har sytt nr. 11 och 12 av Bloggers BOM 2011, men upptäckte till min stora förvåning(???) att det skulle vara ett till! Jag fick inte riktigt ihop det där, så jag var tvungen att leta på nätet, och ja, det är 13 block. Förklaringen är att de ska läggas ut på "kant", snett alltså. Så det 13:e blocket är det mittersta!
Jag ska sy det också, först tänkte jag inte göra det. Men, jag ändrade mig.
Jag vet inte riktigt om jag ska använda vitt som kantning, men det lutar åt det.
Jag får fundera lite till!
******
Detta alster har jag också sytt klart nu i mars månad. Det var ju bara lite maskinkviltning kvar, och kantning. Applikationen har jag sytt med svart brodertråd, kviltat med silvertråd, också på maskin. Bakgrunden är helt och hållet scraps! Därför länkar jag till Majas utmaning.
Denna väggbonad ska jag också ta med på sommarens utställning på Försvarsmuséet.
Applikationen är en fri tolkning av en staty, som står i Stadshusparken, "Kvinna med barn och docka" av konstnären Asmund Arle.

2 kommentarer:

  1. Kvinna med barn och docka, det var ett vackert namn på en staty och även på en quilt, tycker jag. Det var effektfullt att Du har en svart "staty" mot den färgstarka "blockbakgrunden!

    Dollandesign

    SvaraRadera
  2. Den är ljuvlig!!!
    Du har April månads första "scrapslott"
    Lycka till!
    Kram//Maja

    SvaraRadera