torsdag 8 september 2016

Quilterians utmaning!


Nu har ju datumet passerat för Quilterians utmaning med tygpacken som kallas "Syrligt".
Av mina tyger sydde jag en väska från Krista Henneburys bok: "Make it, Take it".
Väskan kallas för "Patchwork Tote", och finns i 2 storlekar.
Till Quilterian gjorde jag den stora, och den är verkligen rejäl i storlek.
Men det var ganska mycket tyg, så då sydde jag också den lilla väskan, och den är verkligen liten. Jag hade nog föredragit en mellanstorlek för egen del.
Trots det så tror jag att de kommer till användning.



Den "lilla"!

******


 Ett nytt crazy block till "Project 48 Quilt".

******



Och ett inköp: boken alla talar om; "Tantulltussockor"!
En fantastisk färgglad bok, man vill sticka alla sockor i den.

Jag kämpar ännu med min Wiolakofta, några varv varje kväll. Men jag får passa mig så jag inte får ont i nacken.

2 kommentarer:

  1. Snygga väskor! Sådana kan man aldrig få för många av :)Tack för tipset om boken......Nu blev jag jättesugen på att sticka sockar, men när ska jag få tid över till det???!!!!!Kram

    SvaraRadera
  2. Härligt att se hur olika 'utmaningen' tar sig. Mitt bidrag i år blev en löpare får blogga om den framöver.
    Må så gott

    SvaraRadera